Знайомство із кондуктивною педагогікою

Фахівці Угорського Інституту кондуктивної педагогіки ім. Андраша Петьо на запрошення Мальтійської служби допомоги м. Берегово (Закарпатська область) провели трьохтижневе навчання для реабілітологів Бориславської спеціалізованої школи-інтернату для дітей з наслідками поліомієліту та ДЦП і медпрацівників медичного центру «Інново».

Щоб якнайкраще оволодіти методом кондуктивної педагогіки, лікарі та фізичні терапевти були безпосередньо присутніми на заняттях, які проводили кондуктори з дітьми та дорослими, котрі мають різні неврологічні ураження. Заняття проводилися у трьох вікових групах: у першій групі були діти віком від 6-ти місяців до 3-ох років, де у процесі роботи, окрім кондукторів, активну участь брали батьки дітей; у другій групі були підлітки та дорослі; у третій – діти молодшого шкільного віку.

 Оксана Мамай, фізичний терапевт:

– Для мене під час цих занять основним було те, що дитину навчають володіти собою та своїм тілом і як робити це правильно, навчають її жити зі своїми порушеннями самостійно. А також важливо, що з дитиною під час занять був постійний “живий” контакт. Заняття за методом Петьо відбуваються у груповій формі, що теж має певний вплив на результат. Під час групових занять діти дивляться один на одного, бачать помилки – свої та інших, стараються виконувати завдання краще, присутній ефект змагання.

Юлія Павленко, фізичний терапевт:

– Найцікавішим, що я почула під час занять, є те, що методика кондуктивної педагогіки – це комплексна система стимулювання рухової та інтелектуальної активності дитини. Завдання полягає в тому, щоб зменшити прояв рухових порушень, навчити дитину самообслуговуванню, навчити її відчувати своє тіло.
Працюючи під час занять у групах, діти можуть порівнювати себе один з одним, отримувати заохочення, відчувати радість від досягненого результату. Менш активна дитина перебуває поруч з більш активною, щоб наслідувати свого “сусіда”, спостерігаючи за його правильними діями. Відтак, старається виконувати вправи більш самостійно, не залишаючись пасивною.

Адріана Романів, лікар-педіатр:

– Можу виокремити три основні пункти, які привернули мою увагу, коли я спостерігала, як відбуваються заняття за методом Петьо:

1. Так звані “уроки” у наймолодшій віковій групі пацієнтів проводять у командах “дитина-мама-кондуктор”. Таким чином, під постійним керівництвом кондуктора батьки мають змогу отримати найбільш ефективні знання та досвід щодо виконання фізичних та мотиваційних вправ.
2. Під час занять кондуктори застосовують словесний ритм, коментуючи більшість вправ і задаючи темп, що впливає на активність та якість виконання вправ.
3. Для діток наймолодшого віку спеціалісти з кондуктивної педагогіки співають дитячі пісеньки рідною (угорською) мовою, які сприяють старанному виконанню завдань, мають активізуючий, зосереджуючий та заспокійливий ефекти.

Довідка: Методику кондуктивної педагогіки запровадив угорський лікар та педагог Андраш Петьо. Інститут кондуктивної педагогіки діє у столиці Угорщини, Будапешті

НОВИНИ

анонс:
4000 дітей чекають на подарунки від небайдужих людей
07 Грудень 2017 року
зображення:
анонс:
Мальтійці організували благодійний обід для 200 нужденних
20 Листопад 2017 року
зображення:
анонс:
1-3 вересня у Кам’янці-Подільському пройшли ІІІ щорічні мальтійські маневри волонтерів-рятувальників.
05 Вересень 2017 року
зображення: